fredag 13 mars 2015

Iskallt fiske och besök från team specimenhunters!

Jag hade bestämt mig för att fiska 2 dagar på mitt hemma vatten! Jag hörde av mig till Stefan och hörde i fall han var sugen på att dänga lite gädda och han var på och taggad till tusen!
Vi bestämde att fiska på fredagen och han började genast förbereda sig och tackla! Vi bestämde att ses vid rampen vid 07:30 och jag var tidig som vanligt. När Stefan kom så hade jag förberett allt och motorn var varm! Men inte jag kan ja lova, var nästan kallare än när man isfiskat! Dimman låg tät på sjön men inget hindrar en hungrig gäddfiskare som bara längtar efter att få ta en fight med dom gröna!

Taggad och frusen! Klara, färdiga! Nu kör vi!


Lite smått frusen men årets första spinn pass så vad gör de!


Vi körde ut till ett ställe i närheten för att se om de fanns nån hungrig Madame och för att invänta samtal från Stefans kompanjon,  Jimmy Karlson!
Efter en liten stund hade Stefan kontakt och blodet rusar i kroppen och pulsen stiger, lyckan sprider sig och jag säger "fisken är sugen och den är här!"
Kul att dom lever och ändå är lite på hugget! Kan bli en bra dag! Karlson hör av sig så jag styr båten mot rampen för att plocka upp en taggad Karlsson!
Dimmar har lättat och vi snackar ihop oss och drar iväg! Först så händer de inte mkt men efter lite nötande så hugger de till i Karlssons spö men inget fastnar!
Karlssons efter att inte gäddan velat fastna!
Beten som provades för dagen!

Lite lek med lodet!

Vi far vidare till nästa hotspot och även där har Karlsson fisk men ingen fastnade! Vi driver lite och fiskar av grundligt innan vi åker fisklösa även där ifrån !
Vi provar andra sidan säger Karlsson, för där brukar de va bra! Väl framme på andra sidan så fiskar vi av ytan bra och jag lyckas nästan krocka fisken men attans den sliter sig, det var ett bra hugg! Pått igen men inget händer! Stefan laddar även han med en söderjigg men med modellen större och de tar inte lång tid innan de smackar på och en fin strids lysten gädda hittar in i håven! Grattis!


Gäddkungen Jarl fick en fin!

Karlson får nått hugg men med så tjuriga gäddor så fastnar dom inte riktigt! Attans!
Vi byter ställe och de ger inget så nytt ställe igen och där får jag en litet nafs i änden på jiggen och ser en fin fisk simma bakom jiggen men inte vill bita jag blir smått frustrerad över de men kämpar vidare!

Nu börjar dagen gå mot slutet så vi berömmer oss för att ge upp och åka i hamn!
Tack för att ni följde med ut och de får vi göra om!


Nya båten!

På väg upp och mot nya äventyr!
Nöjd är man!

Imorgon kommer de mer om passet imorgon och då är min team kamrat med så ska vi se om gäddorna är mer i hugget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar