tisdag 17 mars 2015

Blev ett litet pass idag!

Jag och Jocke hade bestämt för att köra ett pass efter jobbet idag och så blev de! Jag hämta båten innan jobbet så de var bara att åka direkt efter och lägga i den! Vi slutade kl 14:30 och då var de full rulle ner till rampen och i med båten för nu var vi sugna på fisk! vi kom ut till mynningen där vi tänkt fiska och vi ankrar upp och börjar söka av! Jocke kastar längs vassen där de är rätt djup och släpar jiggen längs botten och då tar de stop och en fin gädda bjuder upp till en bra kamp!

4.3kg och 90cm

Det dröjer inte länge för än jag får ett hugg i droppet och även detta hugg är stenhårt, jag sätter ett mothugg blixtsnabbt och får en härlig kamp med dagens sista gädda, som vägde 4kg prick och var 93cm!

Fin fisk!
Nu var de dags att dra sig inåt till rampen och dra hem, jag hade missat en fisk innan jag fick upp denna fisken och de var dags att packa ihop!

Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar