söndag 29 mars 2015

Ett härligt pass på Boren.

Jag frågade Stefan "Thespecimenhunter" om han ville hänga på ut och fiska lite gädda och han var på som alltid så vi skulle köra ett pass på fredag. Jocke skulle ha följt med ut men så vart de inte så jag och Stefan fick köra själva! Vädret var ett riktigt gädd väder så vi hade bra förhoppningar om att dom skulle va i stöten! Vi mötes upp vid rampen kl 8 och vi lasta båten. Stefan var taggad till tusen och en massa utrustning skall med som vanligt! Mest prylar vinner, hehe!

Ankomsten

  Dags att lägga i den och vilken utsikt! Bra väder!

Det luktar gädda!

Vi körde ut i ful fart till platsen där vi hade tänkt börja fiska och de tar inte lång tid innan Stefan känner ett nafs men ingen fisk på kroken! Vi nöter på och de ger inget på första stället så vi åker vidare. Nu var vi framme på andra stället och inte häller de levererar så vi tänker och byter ställe! Dom måste stå längre ut och så var fallet, jag klipper ett par fina fiskar och de känns bra!
Nu tar vi dom!

Taggade och kall om fingrarna!

Jag klipper ett gäng gäddor och tror jag hittat dagens bete dom bara kastar sig över de och 4 landade fiskar går fort! Stefan muttrar och tar upp ankaret! Fasiken varför tar dom inte mitt bete muttrar han vidare!
Ankrings ansvarig!

Här kommer lite bilder på dom fyra gäddor och nu är betet utsuddat för de stundas tävling om 3 veckor så dom riktiga bilderna kommer efter!

Glad kille!



Liten piggar upp i blåsten!



Vi åker vidare och söker upp en kant vid en udde där vi tror de är hett och står lite fisk! Väl framme så är de bara att nötta på! Vi fiskar av stället grundligt och så klart så står de nån fisk där som jag åter igen får känna på. Sten hårt hugg och en rolig kamp på de gröna! Helt vilda så här innan leken.

Firren klippte en söderjigg 25cm

Stefan nötter på och tyvärr blir de blankt denna dag!



Nu är de hem färd och full fart mot hamnen. Vi har haft en trevlig dag på sjön och de gör vi om snart igen! Tack för en trevlig dag på sjön Stefan och nästa gång så tar vi en stor!

Upptagen och snart på väg igen mot nya äventyr

Skitfiske på er och ha en trevlig läsning framöver!



Följ även Stefan på hans blogg http//www.thespecimenhunter.blogspot.se











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar