söndag 29 mars 2015

Årets första flötes trolling pass!

Det närmade sig torsdag och jag och Jocke hade bestämt oss för att köra lite flötes trolling innan jobbet och sagt och gjort så vart de et pass! Vi bestämde för att synas kl halv 8 men jag var tidig som vanligt så vi körde igång runt 07:10.
Vi hade bara några grader  lyften och de blåste kallt som bara den.
Mörten tacklades på och de var dags för att börja fiska! Det gick inte jätte länge innan jag får hugg och den fastnar inte men pått igen och missar även en fisk till innan Jocke klipper en fin gädda som är tjock som bara den!



Det går inte lång tid innan de smäller igen och jag missar ytligare fisk som bara nyper i stjärten på mörten, attans bananer! Jag muttrar och vi fiskar vidare och då klipper Jocke en fin till och den bjuder upp till kamp, snurrar och har sig! Fart i dom må ja säga....



Efter vi fiskat i 3 timmar så har jag haft 7 hugg och 7 tappade fiskar som bara nafsar i änden på mörten och jag var rätt trött på gäddorna då kan man säga, hehe men skam den som ger sig.
Jag hade ett riktigt påslag av en stor gädda och den lyckades inte fastna häller och upp så kommer en halv mört. Bet av den på mitten så de finns grisar här.

Fett gädda strikes!
Lagom sur för alla missade fiskar så klipper Jocke en till och nu var de dags att köra mot båtplatsen och självklart så trollas de dit med och när vi rundar en lite ö så smäller de till satan i mitt spö och äntligen sitter de en lite fisk där och humöret kom tillbaka å alla var nöjda och glada. Bra dag ändå men ingen feting upp!

Sista för Jocke för dagen!
Äntligen ordentligt krokad!


Skitfiske på er önskas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar