onsdag 15 april 2015

Ett regningt östergötland!

Idag hade jag och Jocke bestämt att vi skulle ut och fiska. Jag hörde av mig till Jakob och han var sugen han med men han kommer senare! Jag sa att de får va vilket väder som helst för nu var jag taggad på att dra lite gädda och se om dom var hemma där jag trodde dom skulle va!
Jag åker och hämtar båten medans Jocke åker till rampen och väntar in mig! Vi kör ut till viken och börjar söka lite men inget hugg och klockar tickar iväg och Jakob hör av sig att han är på g så in och hämta honom och lämna av Jocke som var tvungen att dra tidigt tyvärr. Nu tar vi dom sa jag och drog på ut igen. Segt fiske hade vi ett tag så vi drog tillbaka en bit och körde i en mynning till en å och de tog inte lång stund innan en fin gädda sitter på jiggkroken, den känns tung och ja höll på att tappa spöt när den högg!

Det kom upp en skönhet på 105cm och 7.42kg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar