fredag 11 april 2014

Spontant fiske pass!

Tjabba!

Igår bestämde jag mig för att åka ner till sommarstugan och fiska lite gädda.
Hade laddat matsäcken och hela bilen med prylar och åkte ner till stugan. Väl framme vid stugan och den fina sjön så bär ja ner allt till båten vi har där och pumpar upp trycket till den lilla härliga fyrtaktaren, fäster ekolodet och sedan drar igång motorn, som startar på 3 draget!

kl var 8 på morgonen och jag börjar fisket, först lite släp med drag för att se om gäddorna är på hugget! Attans 3 hugg utan en fisk i båten, dom verkar försiktiga nu så här på morgonen.

Jag beger mig till andra sidan viken och slänger i draget och efter 3 kastet sitter en lite snipa!
Skönt dom är sugna, så jag åker tillbaka till förra stället, och nöter på!
Jag får först en liten gädda men sen så kom denna upp på 3,27kg.


Nu är kl snart tolv och de är dags att bege sig hemåt igen och förbereda sig för jobbet, men dagen har vart bra. Inget monster i båten men jakten forsätter!

Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar